onsdag 26 september 2012

Lökar från Odla

Jag har beställt en massa lökar från Odla. Paketet kom igår och som vanligt var varorna i gott skick. Jag planterade 20 krokuslökar igår och idag har jag planterat ytterligare 10. Dessutom har jag satt 5 narcisslökar idag (dubbla narcisser, jättevackra). Sedan tog benmjölet slut, så nu måste jag handla mer benmjöl innan jag kan fortsätta med att plantera lökarna. Jag satte krokusen i varmt söderläge, så jag hoppas på en riktigt tidig blomning!

Jag beställde förutom det ovanstående ett paket med tulpaner "Remember Rembrant" och ett paket rosa vildtulpaner, sedan köpte jag också ett paket med två lökar rosa asiatiska liljor och en påse med lökar till flerfärgade anemoner. Jag var faktiskt mycket imponerad av Odlas löksortiment, de hade massor av spännande sorter.

Jag hoppas givetvis att tulpanerna jag satte förra året (bla Shirley och Negrita) kommer upp i vår igen, men har förstått att man inte alltid ska vara säker på att tulpaner gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar