fredag 20 april 2012

Forsythian blommar i år!


Förra året blommade vår forsythia bara med ett fåtal blommor. (Man kunde faktiskt räkna Dem på ena handens fingrar.) Jag trodde att den stod fel eller att det var något annat fel på den. Gruvligt besviken funderade jag till och med på att gräva upp den, för vad ska man med en forsythia som inte blommar till? Men jag bestämde mig för att avvakta något år. Man ska ju inte ha bråttom när det gäller drastiska beslut i trädgården. I år är det helt översållad av blommor och jättevacker! Förmodligen hade den blivit väldigt hårt beskuren sent på sommaren det året vi flyttade in. Det var säkert därför den inte blommade förra året.

Igår fick jag mitt paket från Odla. Det innehöll pelargonsticklingar av tre olika arters pelargoner. Tre sticklingar av varje! Jag var duktig och såg till att planera dem i krukor direkt. Hoppas nu att de kommer att blomma fint i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar