söndag 11 mars 2012

Trädgårdsmässa i Malmö




Förra lördagen var jag på trädgårdsmässa i Malmö. Det är alltid trevligt och ett säkert vårtecken. Tyvärr så fylldes det på med rejält med folk efter lunchtid, så det blev svårt att röra sig i gångarna och svårt att komma fram till vissa montrar.

Trots detta så var det väldigt trevligt. Jag lyssnade till ett föredrag av Peter Englander om färg i trädgården. I hans Marockoinspirerade monter fyndade jag också en lager. Jag har länge tänkt köpa just en lager, så det passade perfekt. Tyvärr hade det redan blivit så fullt med folk i hans monter, att det inte var lönt att ta några bilder där.

Jag gjorde också lite inköp av vårblommor. Där fanns billiga penséer som jag köpte och en sorts ljuslila anemomer som var väldigt söta. Jag köpte också tre olika dahliaknölar, så vi får hoppas på att jag har tur med blomningen i sommar.

På bilderna syns Flyinge Planshops monter från olika vinklar. Deras montrar brukar alltid vara välgjorda och fantasifulla och det var den även i år. Jag köpte däremot inget från dem, även om de hade mycket trevliga saker. Vi bor ju inom cykelavstånd till Flyinge Plantshop, så jag har ju förmånen att kunna vara där så ofta jag vill ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar