onsdag 14 mars 2012

Förodlingsrapport

Nu har jag sått det mesta av de tidiga grönsakerna. Det har kommit upp mycket. Alla tomatsorter är uppe (4 st) och det börjar bli dags för omplantering av dem. Den chili och paprika som jag sådde tidigast har också kommit upp, men där väntar jag fortfarande på vissa sorter. Jag har också fått upp tre vita aubergineplantor. Tyvärr verkar det inte gå bra med pepino i år heller. Det vägrar komma upp något ur den krukan. Det har däremot kommuit små, små smultronplantor, men frågan är om de är för små för att överleva? De växer jättelångsamt. Min man har ansvaret för basilika och sparris. Både thaibasilika och vanlig basilika är uppe. Sparrisen verkar däremot växa väldigt långsamt, men nu börjar vi se några små groddar. Faktum är att de är så små att de knappt syns... Odlingsstatusen så här långt är därmed godkänd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar