onsdag 6 mars 2013

Trädgårdsmässa i Malmö 2013



Det var trädgårdsmässa i Malmö i helgen. Det har blivit en tradition att starta trädgårdsåret på det sättet. Här kommer några bilder därifrån. Överst ser vi några bilder från Malmö som skulle inspirera till stadsodling.



Överst av de följande bilderna har vi lite gula primulor tillsammans med ägg. Ett riktigt påskigt arrangemang. Sedan kommer en kul bild från lite barnvänlig balkonginspiration. Det är små dinosaurier som betar i grönskan. Vattenfallet i bakgrunden är uppbyggt av spadar.



Till höger ser vi roliga kossor uppbyggda av gamla oljefat. De var ganska dyra, men säkert väl värda sitt pris. Jag antar att de tar ganska lång tid att göra. Den sötaste var en get, som dock inte syns på denna bild. Till vänster är en lampa som jag blev lite föräskad i. Att det dessutom stod Emilia (nåja, Emilie) på den gjorde inte saken bättre. Jag visste inte riktigt var jag skulle hänga den och de tog inte visakort, så det blev inget köp den här gången. Men vem vet, kanske blir den min vid ett annat tillfälle?

Som vanligt inhandlade jag en massa annat. En trevlig flätad korg i pil, en odlingslåda, 8 olika pelagonsticklingar och en massa vårlökar. Tillslut blev det så fullt med folk och vi var så fullpackade att det var dags att gå. Lökarna är planterade, men jag har fortfarande 5 sticklingar kvar att plantera ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar