söndag 3 februari 2013

Fröerna är beställda

Idag beställde jag årets fröer från Impecta. Det blev några nya i år, men inte så många som föregående år. Vi har väldigt mycket fröer kvar och vi behöver odla upp dem. Några nyheter blev det ändå för oss. Tomaten Sungold ska ju vara så söt och god, så den måste vi ju bara prova. Vi tänkte också prova att odla rättika (tror aldrig jag ätit det) och vi hittade en lila sort. Vi ska också prova på en sorts salladslök. Annars var det mest lite gamla godingar som behövdes fyllas på.

Jag behövder aldrig köpa fröer av paprika, chili eller ruccola. Dem tar vi själva, så där är vi självförsörjande. Jag ligger i startgroparna med chilisådden. Fröerna ligger på bordet och väntar. (Men i år ska jag byta taktik. Målet är en frodig chiliplanta av var sort, som blir bortskämd med näring. Då är jag övertygad om att vi får minst lika god skörd som med massa små.) Vi har också gjort upp ett ambitiöst odlingsschema över trädgårdslandet. Det ska bli intressant att se om vi kan hålla det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar