onsdag 11 januari 2012

Skånevinter

Vintern i år är lika märklig som förra året. Fast tvärt om. (Egentligen är den kanske mer normal.) Under de första dagarna i januari har vi grävt ut trädgårdslandet. Det har nu en rundad bågform, eftersom jag vill att gräsmattan ska vara rundad. Det ser bra ut så här långt. Jag har också rensat ogräs i kryddlandet. Ogräset växer som bara den när det är så milt. Fortfarande har jag inte behövt täcka min rosmarin i kryddlandet med fiberduk. Det har ju bara varit kortvariga köldknäppar med frost. Det ska bli intressant om det kommer att fortsätta såhär. Då har vi kanske vår i mitten av februari.

Igår var jag en snabbrunda på torget och tittade på vårblommorna. Det fanns inte så många än, men ett stånd var fullt. Jag väntar lite till. Vi har ju inte kastat ut julgranen än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar